Головна / Узагальнення про суспільство / Розвиток метрополітену

Розвиток метрополітену

1

Будівництво Харківського метрополітену почалося в 1968 році. Перша черга введена в експлуатацію в 1975 році. В даний час діють 3 лінії метрополітену загальною протяжністю 38,1 км, 29 станцій та 3 пересадочних вузла. Середньодобовий обсяг пасажироперевезень становить близько 800 тис. Пасажирів (більше 50% загального обсягу), для чого задіяний 321 вагон рухомого складу. Вартість будівництва Харківського метрополітену значно дешевше, ніж в інших містах України і становить 350 млн. Грн. на 1 км шляху (аналогічно у м.Києві - 721 млн.грн., в м.Дніпропетровську - 615 млн.грн., в м.Донецьку - 809 млн.грн.).

За попередні 10 років в Харкові були побудовані 3 станції метрополітену балансовою вартістю 580,5 млн.грн. З них за рахунок коштів державного бюджету - 380,1 (65,5%) млн.грн., За рахунок коштів місцевого бюджету - 200,4 млн.грн. (34,3%). В даний час ведеться будівництво ділянки метрополітену від станції «Олексіївська» до станції «Перемога» з безпосереднім виходом на окружну дорогу навколо Харкова. Завершення будівництва зазначеної ділянки з вводом в експлуатацію 30 станції «Перемога» намічено на 23 серпня 2014.
Згідно з розпорядженням Кабінету Міністрів України від 27.07.2011 р 761 на будівництво метрополітену в м.Харкові на 2011 рік передбачено кошти в обсязі 101,3 млн.грн., Було профінансовано - 50,0 млн.грн. Завдяки цьому, будівництво активізувалося і, за умови отримання в цьому ж році суми, що залишилася - 51,3 млн.грн., Була б створена реальна основа по введенню цього об'єкта в експлуатацію в 2012 році.

У грудні мер Харкова при відвідуванні станції повідомив, що її готовність складає 45%. На початку 2012 року стало відомо що готовність станції метро «Перемога» досягла 58% і що виділені в 2011 101 млн. Гривень були повністю освоєні.

22 серпня 2012 президент України Віктор Янукович за результатами своєї робочої поїздки в Харківську область дав розпорядження забезпечити надання державної фінансової підтримки у 2012-2013 роках будівництву Харківського метрополітену для введення в експлуатацію станції «Проспект Перемоги», а також продовження проектних і підготовчих робіт на новому ділянці метрополітену від станції «Метробудівників імені Г.І. Ващенка »до станції« Одеська ». Передбачається виділення 150 млн гривень в 2012 році і 250 млн гривень в 2013 році.

Але через загроза обвалення котловану станції, через брак грошей будівництво не ведеться дев'ять місяців. Пізніше влада позадкували, станція не розвалюється. Наприкінці травня - початку червня 2013 поновилися будівельні роботи, а передбачуваний термін відкриття зрушать на 2014 рік.

Харківський метрополітенОб рівні розвитку метрополітенів у великих мегаполісах свідчить показник довжини лінії метрополітену на 1 млн. Жителів. В передових країнах цей показник перевищує 70 км, в м.Харкові він становить 24 км / 1 млн.жітелей. Наближення до цього рівня вимагає 15-20 років при збільшенні темпів будівництва метрополітену в 5-6 разів. Фінансові витрати, відповідно, повинні складати в м.Харкові не менше 400 млн.грн. щорічно.

Для розвитку метробудування як у Харкові, так і на Україні необхідно:

     - Визначити на законодавчому рівні будівництво та розвиток метрополітенів як одних з найважливіших об'єктів, які потребують державної підтримки (проект відповідного Закону України «Про метрополітени» свого часу був розроблений, поданий до Верховної Ради, але підтримки не отримав.);
     - Міністерству інфраструктури України за участю місцевих органів влади прискорити ухвалення державної Програми розвитку метрополітенів на період 2011 - 2020 р.р. (Відповідні пропозиції від Харкова представлені в Міністерство).

Цією Програмою передбачено будівництво та введення в експлуатацію в м.Харкові п'яти станцій, одного електродепо, початок будівництва кільцевої лінії метрополітену. Потреба в засобах передбачена в обсязі 5,5 млрд. Грн. У наступному році необхідно 259,0 млн.грн. на початок будівництва ділянки від станції «Метробудівників ім. Г.І. Ващенка »до станції« Одеська ».

Харківський метрополітенВ Програмі, крім будівництва, закладені заходи з розвитку чинного метрополітену. На ці цілі необхідно 4,98 млрд.грн. Головним тут є придбання вагонів метро. Потреба в них становить 260 одиниць.

Рекламные объявления